torsdag 14 januari 2010

Skriva bok

Jag får/kan inte ta kontakt med personerna jag älskar mest på denna planet. Hon anklagar mig för att försöka manipulera och kontrollera henne. Man hamnar i en mardröm där allt jag försökt göra i omtanke har vänts emot mig. Allt förtroende som jag har försökt bygga upp har rammat i marken. Min före detta tjej är uppväxt med alkoholiserade föräldrar och litar inte på någon som försöker vara snäll mot henne. Allt har en baktanke.

Jag försöker förstå hur hon har växt upp och vilka hemskheter hon har tvingats gå igenom som barn för att kunna förstå henne som vuxen. Längs vägen på min lärokurva har jag gjort misstag som vållat stor smärta hos den jag älskar. Det är inte lätt att se på när någon mår dåligt av något man har orsakat, även om man vet att man har rätt. Till slut började jag tvivla på mig själv och hur jag är som person. På vägen har jag lärt mig oerhört mycket om mig själv och hur det påverkar dom jag bryr mig om.

Idag har jag bestämt mig för att börja gå på Al-anons öppna möten en gång i månaden. Tyvärr måste jag åka till en annan stad för jag vill inte störa min för detta tjejs arbete hon påbörjat med Al-anon. Jag har också tagit beslutet att skriva en bok för att belysa hur det är att försöka älska ett vuxet barn till en alkoholist. Jag vill att det skall bli en bra bok, en bok som kan vara som ett stöd för personer med liknande situationer och som kanske kan stödja det bra arbete som Al-anon försöker uträtta. Den måste skrivas på rätt sätt. Jag hoppas jag kan finna det stöd och hjälp jag letar efter nu för att skriva denna bok. Det kommer inte bli enkelt och mycket smärta måste jag vara beredd att gå igenom när jag river upp gamla minnen. Jag vill göra något bra av det jag har gått igenom därför för mig var det verklighet och något jag höll kärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar